کارگران منتظر واریز مستقیم حقوق

صادق سرخه اظهار کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت بار مالی جدیدی بر دوش دولت نمی‌گذارد. در حقیقت، پولی که قرار است به واسطه‌ها پرداخت شود، مستقیماً به حساب نیروها واریز خواهد شد. این اقدام نه تنها بار مالی کمتری برای دولت به همراه دارد، بلکه به عدالت نیز نزدیک‌تر است.

به گزارش صدای بورس،صادق سرخه، عضو و رئیس سابق شورای اسلامی کار شهرداری شوش دانیال، با انتقاد از عدم تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: "طرح ساماندهی وضعیت کارکنان دولت نزدیک به سه سال است که در مجلس در حال بررسی است و هنوز به نتیجه نرسیده است. حضور پیمانکاران در مشاغل دائمی چه فایده‌ای برای کارگران دارد؟ آیا غیر از این است که برخی افراد به دنبال استفاده از رانت پیمانکاری هستند و به عنوان واسطه، بخشی از دستمزد کارگران را به جیب خود می‌زنند؟"

وی گفت: چرا تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به منظور تأمین امنیت شغلی نیروهای شرکتی و حذف واسطه‌ها انجام نمی‌شود؟ اگرچه با وجودِ قراردادهای موقت، کارگران امنیت شغلیِ پایینی دارند اما کارگران پیمانکاری امنیت شغلی بسیاری پایین‌تری از کارگران قرارداد مستقیم دارند. اگر پیمانکار حقوق این کارگران را پرداخت نکند - که این اتفاقی معمول است - این کارگران معمولا به سختی می‌توانند حقوق خود را از کارفرما مطالبه کنند.

این فعال کارگری گفت: متأسفانه در چند سال اخیر در مورد این موضوع مسئولین بارها وعده داده‌اند ولی اینکه به چه دلیل انجام نمی‌شود جای سوال دارد. قطعا یکی از دلایش این است که پای منافع عده‌ای در میان است.

طرحی که در مجلس خاک می خورد

سرخه تأکید کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت بار مالی بر دولت تحمیل نمی‌کند. فقط پولی که قرار است به واسطه‌ها داده شود تا به حساب نیروها واریز شود، مستقیم به حساب نیروها واریز می‌‎شود. این کار اتفاقا بار مالیِ کمتری بر دولت تحمیل می‌کند و به عدالت نزدیکتر است.

این فعال کارگری بیان کرد: این طرح بعد از چندین سال بررسی در مجلس، چندین ماه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است. اگر خلاءهای قانونی وجود دارد اعلام کنید و اگر خلائی وجود ندارد هزاران کارگر را معطل نکنید!

منبع: ایلنا

کد خبر 506026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =